Najczęściej zadawane pytania

Rejestracja Konta:

1. Czy rejestracja w Pango jest płatna?
Rejestracja w Pango jest bezpłatna. Opłaty mogą zostać naliczone jedynie po stronie Twojego operatora usługi telekomunikacyjnej (dostawcy Internetu w komputerze lub telefonie, a w przypadku, gdy rejestrujesz się za pośrednictwem naszego telefonicznego biura obsługi klienta zapłacisz tylko za połączenie wg taryfy Twojego operatora za połączenie lokalne).
2. W jaki sposób mogę się zarejestrować w Pango?
Rejestracja w Pango jest bezpłatna. Opłaty mogą zostać naliczone jedynie po stronie Twojego operatora usługi telekomunikacyjnej (dostawcy Internetu w komputerze lub telefonie, a w przypadku, gdy rejestrujesz się za pośrednictwem naszego telefonicznego biura obsługi klienta zapłacisz tylko za połączenie wg taryfy Twojego operatora za połączenie lokalne).
3. Jakie telefony współpracują z systemem Pango?
Z systemu Pango można korzystać przy użyciu dowolnego telefonu, który umożliwia wybieranie tonowe. Do korzystania z aplikacji Pango potrzebny jest iPhone lub iPad, smartfon lub tablet z Androidem lub smart-fon z systemem Windows Phone. Do korzystania z systemu za pośrednictwem automatu głosowego IVR lub SMSów, możesz użyć dowolnego telefonu komórkowego.

Aktywacja Konta:

4. Czy do rejestracji niezbędna jest karta kredytowa lub debetowa?
Rejestracja w Pango jest bezpłatna. Opłaty mogą zostać naliczone jedynie po stronie Twojego operatora usługi telekomunikacyjnej (dostawcy Internetu w komputerze lub telefonie, a w przypadku, gdy rejestrujesz się za pośrednictwem naszego telefonicznego biura obsługi klienta zapłacisz tylko za połączenie wg taryfy Twojego operatora za połączenie lokalne).
5. Właśnie się zarejestrowałem, ale nie korzystałem jeszcze z Pango. Dlaczego moje konto zostało obciążone kwotą 5zł?
Rejestracja w Pango jest bezpłatna. Opłaty mogą zostać naliczone jedynie po stronie Twojego operatora usługi telekomunikacyjnej (dostawcy Internetu w komputerze lub telefonie, a w przypadku, gdy rejestrujesz się za pośrednictwem naszego telefonicznego biura obsługi klienta zapłacisz tylko za połączenie wg taryfy Twojego operatora za połączenie lokalne).
6. Czy wszystkie karty płatnicze mogą zostać zarejestrowane w systemie Pango, próbowałem przypisać swoją kartę do konta, ale została ona odrzucona, dlaczego?
Jednoznaczny powód odrzucenia próby autoryzacji karty można otrzymać u siebie w banku, jednak powód odmowy autoryzacji może być wieloraki:
- brak ustawionego limitu na transakcje internetowe,
- brak środków w danej chwili na koncie przypisanym do karty,
- konieczność podawania kodu CVV/CVC przy każdorazowej autoryzacji karty (to cecha niektórych kart debetowych), co uniemożliwia płatności powtarzalne. W takim wypadku polecamy skorzystanie z innej karty lub zasilenie konta pre-paid.
- problem z systemem informatycznym banku.
7. W jaki sposób mogę uzupełnić środki na koncie przedpłatowym pre-paid?
Doładowanie za pośrednictwem konta w systemie Pango
Wystarczy zalogować się na koncie Pango, wpisać kwotę doładowania w rubryce "Uzupełnij środki" w Panelu na stronie WWW, a następnie wybrać formę przedpłaty: bezpośrednio z karty płatniczej albo e-przelewem lub klikając "Konto przedpłatowe" w zakładce "Dane konta" w aplikacji mobilnej. Jeśli wybierzesz przelew elektorniczny zostaniesz przekierowany do platformy płatniczej obsługiwanej przez eCard, gdzie będziesz mógł skorzystać z oferowanych tam płatności elektronicznych.
Doładowanie przelewem tradycyjnym
W przypadku, w którym nie posiadasz karty płatniczej, bądź Twój bank nie obsługuje płatności elektronicznych możesz dokonać przelewu tradycyjnego na rachunek:
Pango Polska Sp. z o.o.
ul. Wojciechowska 9A,
20-704 Lublin
Numer rachunku bankowego: Bank BNP Paribas 14 1600 1446 1847 9199 0000 0007
Blankiety wpłat możesz pobrać tutaj
Jako Nazwę zleceniodawcy wpisz własne dane adresowe. W tytule przelewu wpisz numer telefonu, do którego przypisane jest konto Pango. Realizując przelew należy w jego tytule wpisać tylko i wyłącznie numer telefonu (9 cyfr), z którego będą realizowane rezerwacje płatnego czasu parkowania. Nie należy dopisywać żadnych dodatkowych znaków, opisów, itd.
Jeśli zasilenie konta odbywa się przelewem bankowym, środki dostępne będą w ciągu 24 godzin roboczych. W pozostałych przypadkach, np.: przy wpłacie na poczcie, środki dostępne będą w ciągu 3 do 5 dni roboczych.
WAŻNE!
Należy pamiętać o tym, że sesje bankowe odbywają się tylko w dni robocze, w określonych godzinach. Wykonanie przelewu w piątek po południu oznacza więc zasilenie konta w poniedziałek w godzinach południowych.

Oznakowanie Pojazdu:

8. Jak oznaczyć pojazd, żeby kontroler Strefy Płatnego Parkowania wiedział, że korzystam z systemu Pango?
Samochód należy oznaczyć naklejką, którą zarejestrowani użytkownicy otrzymają pocztą lub za pomocą kartki z napisem Pango, którą należy umieścić za przednią szybą samochodu. Identyfikator można pobrać również osobiście w biurze strefy parkowania w poszczególnych obsługiwanych miastach.
Naklejkę można także pobrać tutaj. Wystarczy pobrać i wydrukować plik, a następnie włożyć kartkę za przednią szybę samochodu.
Do przeglądania i drukowania dokumentów w formacie PDF potrzebny jest program Adobe Reader. Program można pobrać ze strony producenta.
9. Skąd kontroler wie, że dokonano płatności za pośrednictwem Pango?
Jeśli rozpoczniesz parkowanie z Pango , Twój numer rejestracyjny zostaje umieszczony w naszej bezpiecznej bazie danych z informacją o uiszczeniu opłaty Kontroler, aby sprawdzić czy zapłaciłeś za parkowanie, wpisuje Twój numer rejestracyjny do specjalnej aplikacji, następnie otrzymuje powiadomienie o uiszczeniu opłaty, a Ty dostajesz SMS-a z potwierdzeniem, że kontroler sprawdził, czy Twoje parkowanie zostało opłacone.

Parkowanie:

10. Jak długo mogę parkować?
Ograniczenie czasu parkowania jest zróżnicowane dla poszczególnych miejsc i wynika z przepisów obowiązujących w konkretnych strefach płatnego parkowania. Pango automatycznie zakończy czas parkowania po upływie czasu określonego dla danego miejsca.
Godziny funkcjonowania stref w których funkcjonuje Pango są podane przy opisie poszczególnych miast.
11. W jaki sposób rozpocząć lub zakończyć naliczanie czasu parkowania?
Jeśli rozpoczniesz parkowanie z Pango , Twój numer rejestracyjny zostaje umieszczony w naszej bezpiecznej bazie danych z informacją o uiszczeniu opłaty Kontroler, aby sprawdzić czy zapłaciłeś za parkowanie, wpisuje Twój numer rejestracyjny do specjalnej aplikacji, następnie otrzymuje powiadomienie o uiszczeniu opłaty, a Ty dostajesz SMS-a z potwierdzeniem, że kontroler sprawdził, czy Twoje parkowanie zostało opłacone.
12. Mam więcej niż jeden samochód na koncie, jak mam zaparkować SMS-em?
Ograniczenie czasu parkowania jest zróżnicowane dla poszczególnych miejsc i wynika z przepisów obowiązujących w konkretnych strefach płatnego parkowania. Pango automatycznie zakończy czas parkowania po upływie czasu określonego dla danego miejsca.
Godziny funkcjonowania stref w których funkcjonuje Pango są podane przy opisie poszczególnych miast.
13. Czy muszę podawać swój kod PIN przy każdym parkowaniu?
Ograniczenie czasu parkowania jest zróżnicowane dla poszczególnych miejsc i wynika z przepisów obowiązujących w konkretnych strefach płatnego parkowania. Pango automatycznie zakończy czas parkowania po upływie czasu określonego dla danego miejsca.
Godziny funkcjonowania stref w których funkcjonuje Pango są podane przy opisie poszczególnych miast.

Rozliczenia i raporty:

14. W jaki sposób mogę uzyskać dostęp do danych dotyczących mojego parkowania i związanych z nim dokumentów?
Po prostu zaloguj się na swoje konto pod adresem www.pango.pl używając nazwy użytkownika i hasła ustalonych podczas rejestracji. Będziesz mógł tam przeglądać informacje dotyczące historii parkowania i związanych z nim płatności, a także edytować swój profil (dodawać samochody, kierowców, aktualizować wszelkie istotne dane).
15. Czy Pango wystawia faktury za opłacony czas parkowania?
Pango Polska nie wystawia we własnym imieniu faktur ani rachunków, gdyż nie jest podmiotem świadczącym usługę parkowania, a jedynie pośrednikiem pomiędzy dostawcą usług parkingowych a osobami korzystającymi z usług parkowania w Strefach Płatnego Parkowania oraz na parkingach zamkniętych. Jednakże dla wygody i komfortu Użytkowników, Pango Polska na podstawie stosownych umów w imieniu i na rzecz właścicieli parkingów wystawia faktury i rachunki, które na koniec każdego miesiąca są zamieszczone do pobrania przez każdego Użytkownika, w panelu Użytkownika w zakładce „Lista rachunków”. W przypadku uprzedniego zarejestrowania karty w systemie na podstawie tego zestawienia raz miesiącu pobierane są środki z konta przypisanego do karty.
W zakładce tej znajdziesz do pobrania i wydrukowania zestawienie faktur i rachunków za opłaty parkingowe dokonane w danym miesiącu, od konkretnego dostawcy usługi parkingowej. Tak pobrane i wygenerowane dokumenty stanowią zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, podstawę do dokonywania rozliczeń z organami skarbowymi.

Pozostałe:

16. Jak bezpieczne są moje dane w systemie Pango?
Samochód należy oznaczyć naklejką, którą zarejestrowani użytkownicy otrzymają pocztą lub za pomocą kartki z napisem Pango, którą należy umieścić za przednią szybą samochodu. Identyfikator można pobrać również osobiście w biurze strefy parkowania w poszczególnych obsługiwanych miastach.
Naklejkę można także pobrać tutaj. Wystarczy pobrać i wydrukować plik, a następnie włożyć kartkę za przednią szybę samochodu.
Do przeglądania i drukowania dokumentów w formacie PDF potrzebny jest program Adobe Reader. Program można pobrać ze strony producenta.
17. W jaki sposób mogę skontaktować się z Pango?
Zapraszamy do kontaktowania się z nami przy pomocy naszego formularza kontaktowego lub dzwoniąc pod numer 222-700-100, a następnie wybierając „*”, a potem „0”. W telefonicznym Biurze Obsługi Klienta czekają konsultanci, którzy z chęcią odpowiedzą na wszystkie pytania.
18. Do czego służy hasło i kod PIN w systemie Pango?
Zapraszamy do kontaktowania się z nami przy pomocy naszego formularza kontaktowego lub dzwoniąc pod numer 222-700-100, a następnie wybierając „*”, a potem „0”. W telefonicznym Biurze Obsługi Klienta czekają konsultanci, którzy z chęcią odpowiedzą na wszystkie pytania.
19. Jak mogę odzyskać hasło i kod PIN?
Aby odzyskać hasła należy użyć formularza dostępnego na stronie logowania www.pango.pl/zaloguj po kliknięciu w link „Zapomniałeś hasła?”. Hasło można także odzyskać kontaktując się z telefonicznym Biurem Obsługi Klienta systemu Pango.
Aby odzyskać kod PIN należy skontaktować się z telefonicznym Biurem Obsługi Klienta systemu Pango i odpowiedzieć na trzy pytania kontrolne konsultanta, który po pomyślnie przeprowadzonej weryfikacji prześle SMSem nowy kod PIN na Twój telefon zarejestrowany w systemie Pango.
20. Jakie komunikaty otrzymuję w systemie Pango?
1. Informacja o doładowaniu konta – otrzymasz powiadomienie w postaci SMS-a na telefon zarejestrowany w systemie Pango, kiedy pomyślnie przelejesz środki, które zasilą twoje konto przedpłatowe pre-paid.
2. Informacja o niskim stanie środków na koncie – otrzymasz powiadomienie, przypominające o konieczności uzupełnienia środków na koncie, gdy podczas Twojego parkowania stan środków na koncie spadnie poniżej 5 złotych.
3. Usługa przypomnień - po trzech godzinach parkowania system poinformuje Cię za pomocą SMS-a, że czas parkowania jest wciąż naliczany. Usługa przypomnień pomaga uniknąć sytuacji, w której zapomnisz wyłączyć naliczanie czasu parkowania i uchroni Cię przed niepożądanymi kosztami.
UWAGA! Komunikaty nie są wysyłane w przypadku rozpoczynania naliczania czasu parkowania przez stronę www.pango.pl.
21. Mam już konto w systemie Pango, ale nie mogę się zalogować do nowej aplikacji.
Aby dokonać synchronizacji starego konta Pango z nową aplikacją należy:
a) zarejestrować się do aplikacji (przez e-mail),
b) utworzyć hasło (może być takie samo jak poprzednio wykorzystywane do panelu WWW)
c) i aktywować swój numer telefonu.
Hasło do aplikacji służy także do logowania się do panelu WWW, aczkolwiek nowa aplikacja zastępuje ten panel niemal w 100% pod względem funkcjonalności. Istnieje również możliwość łatwego wygenerowania nowego hasła, wysyłanego automatycznie na adres mailowy podany podczas rejestracji.

infolinia +48 222 - 700 - 100

Pango Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 44/612, 00-024 Warszawa
KRS: 0000416715 | NIP: 7123271036 | REGON: 061400083
nr konta: 14 1600 1446 1847 9199 0000 0007
Kapitał zakładowy 500.000 PLN

 

Ta strona zapisuje w Twoim urządzeniu krótkie informacje tekstowe zwane plikami cookies (ciasteczkami). W każdej chwili możesz je zablokować lub ograniczyć zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia przeglądarki na akceptację cookies (ciasteczek) oznacza wyrażenie przez Ciebie świadomej zgody na ich wykorzystanie. Więcej